Místo plné her a objevování pro 12 malých dobrodruhů
Prožitkové učení hrou a činnostmi podporujícími dětskou zvídavost
Rozesmáté děcko je nezisková organizace, která vznikla z podnětu lidí, kteří chtěli vytvořit alternativu v běžném výchovném a vzdělávacím systému. Spolek provozuje od 1.3.2018 Dětskou skupinu v denním režimu.

Co chceme
Vytvořit místo, kde jsou děti, rodiče a průvodci partnery.
Umožnit harmonický rozvoj osobnosti dítěte na úrovni vědomostí, dovedností a postojů.
Vytvořit prostor pro děti, které se mohou samy rozhodovat a tím věci kolem sebe měnit.
Umožnit dětem pobyt venku v co největší míře, aby mohly experimentovat a učit se pozorováním a vlastními zážitky.
Pečovat o zdravý životní styl dětí - zdravé stravování a dostatek pohybu v přírodě.
Podporovat základy pro odpovědný postoj k životnímu prostředí.
Poskytovat bezpečný prostor pro poznávání okolního světa.
Co nechceme
Nutit děti do činností, které dělat nechtějí. U nás mohou děti pracovat samostatně podle svého rozhodnutí.
Být prostorem bez pravidel. Skupina funguje dle vnitřního řádu, děti se učí respektovat vymezené hranice a podílejí se na tvorbě pravidel.
Poučovat děti o tom, jak mají vnímat svět kolem sebe. Děti i průvodci jsou si u nás zcela rovni.
Být prostorem pouze pro děti. Rodiče mohou kdykoli přijít do skupiny a zapojit se do činnosti společně s dětmi.
Mít plnou hernu hraček, které děti znají. Podporujeme tvůrčí činnost a výrobu vlastních hraček z ekologických materiálů.

Aktivní herna
Prožitkové učení a spolupráce
Využíváme prožitkové učení hrou a činnosti dětí, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, podporují dětskou zvídavost a potřebu objevovat Podněcují radost dítěte z učení, jeho zájem poznávat nové, získávat zkušenosti a ovládat další dovednosti. Podporujeme spolupráci, ale i individualitu.


Podporujeme dětskou kreativitu a spontánní hru
Využíváme přirozený tok dětských myšlenek a spontánních nápadů a poskytujeme dítěti dostatek prostoru pro spontánní aktivity a jeho vlastní plány. Aktivity probíhají především formou nezávazné dětské hry, kterou se dítě zabývá na základě svého zájmu a vlastní volby.
Děti se učí hrou a napodobováním
Děti od dvou do tří let využívají učení nápodobou, situačním učením, vlastním prožitkem a především hrou. Často vyžadují opakování činností, potřebují pravidelné rituály, zpravidla udrží pozornost jen velmi krátkou dobu. Podmínkou je citlivé přizpůsobování se střídáním nabídky činností, trénováním návyků a praktických dovedností, ponecháním co největšího prostoru pro volné hry a pohybové aktivity.


„Věkově smíšená hra je méně soutěživá, kreativnější a více napomáhá k procvičování nových
dovedností.“
Jak rozvíjíme jedinečnost dítěte
Naše dětská skupina se zaměřuje na prožitkové učení, které podporuje přirozenou zvědavost dětí. Hravé aktivity umožňují dětem objevovat svět kolem sebe.

Komunikace a umění řešit problémy jsou nejdůležitější dovednosti v životě
- Děti získávají schopnost spolupracovat, komunikovat a spolupodílet se na činnostech navzájem i v širším okolí.
- Osvojují si základní normy a hodnoty naší společnosti.
- Uvědomují si sama sebe, své vztahy a postoje.
- Učí se rozhodovat, hodnotit se, odhadnout své síly – nepřeceňovat je ani nepodceňovat.

Každý jsme jiný, respektujme sebe i druhé.
- Výchova k zodpovědnosti, respektu a ohleduplnosti.
- Děti poznávají, že jsme součástí přírody a příroda je součástí nás.
- Získávají pozitivní vztah k přírodě, zvířatům i lidem a poznávají užší i širší souvislosti našeho světa.

Nesnažme se děti ovlivňovat svým viděním světa a nechme jim jejich fantazii.
- Děti poznávají nejrůznější techniky tvoření (kresba, malba, otiskování, foukání barev, modelování, vytrhávání, lepení apod.)
- Výtvarná činnost rozvíjí nejen grafomotoriku a správný úchop, ale i představivost a fantazii, posiluje myšlení a tvůrčí talent, pomáhá poznávat věci kolem sebe a chápat to, co vidíme. Současně také rozvíjí komunikaci, spolupráci a toleranci vůči druhým.

Každý zpívá, jak nejlíp umí.
- Hudební hrátky s Katkou – každý týden k nám dochází Katka Krejsarová ze ZUŠ.
- Děti rozvíjejí sluchové vnímání a koordinaci pohybu podle hudby, rytmiku i hrubou motoriku (klavír, Orfeovy nástroje, hra na tělo).
- Osvojováním písní si rozvíjejí slovní zásobu i správnou výslovnost a osvojují si sociální role.
- Učí se sounáležitosti s ostatními, ale i poznávání sami sebe.

Pohybové aktivity zpětně významně ovlivňují intelekt.
- Děti rozvíjejí jemnou i hrubou motoriku, zvyšují svou fyzickou zdatnost, obratnost, postřeh a pohybem si napomáhají ke správnému růstu.
- Běžnými činnostmi rozvíjejí svoji sebeobsluhu, zdravé návyky a vytváření fyzické pohody.

Svobodné role ovlivňují sebepojetí a sebedůvěru dítěte na celý život.
- Děti se setkávají s příběhy, které jim přibližují mezilidské vztahy a svět kolem nich.
- Poznávají příběhy lidí, zvířat a věcí, berou na sebe různé role, rozeznávají zlo a dobro.
- Hraním příběhů si rozvíjí fantazii, myšlení a rozhodování. Děti poznávají svobodu v projevu, která ovlivňuje růst jejich osobnosti.
- Rozvíjejí samotnou řeč a významně si rozšiřují slovní zásobu.
Kdo pomáhá dětem s jejich rozvojem?
S dlouholetou zkušeností v péči o děti je Vlaďka srdcem našeho týmu.

Jmenuji se Vlaďka a Rozesmáté děcko je moje dítě. Vždy jsem si přála vytvořit místo pro děti i dospělé, kde bude radost, legrace, tolerance, laskavost, ale i zodpovědnost za své jednání. Život s dětmi je moje celoživotní cesta a jsem šťastná, že jsem ji našla.

Jmenuji se Monika a provázet děti je můj splněný sen. Mám ráda dětský úsměv, i já se ráda směji. Jsem šťastná, že můžu být součástí jejich života. Společně hledáme cesty spokojeného bytí.
Jsme neziskovka. Díky našim podporovatelům.
Děti se v Rozesmátém děcku cítí šťastně a bezpečně.
Chcete přihlásit své dítě?
Zavolejte nám, nebo se rovnou zastavte.